Floor ver van huis

Je maakt wat mee, im schnee.

Hallo allemaal!

Alweer een berichtje. Vandaag, 21 december. Op de planning staat de aankomst in Kaapstad, en misschien ook een tripje door de stad, eerste indrukken. Maar niets is minder waar. Hier een korte beschrijving hoe plannenin 24 uur totaal kunnen veranderen.

Gister ochtend zijn we vroeg op gestaan. In verband met de sneeuw zouden we namelijk met de trein naar Dusseldorf gaan, in plaats van met de auto. Om 9.45 uur herinnderde ik mn ouders er aan dat we over ongeveer 25 uur in de zomer zouden zitten. Precies op dat moment kreeg Fred een sms binnen. 'Check uw vluchtgegevens'. Op internet was te zien waar we stiekem al voor vreesden: Vlucht gecancelled. Het ging hier op om de vlucht van Londen naar Kaapstad. Na wat pogingen om advies in te winnen bij de vliegmaatschappijen en het reisbureau, zijn we toch naar Dusseldorf vertrokken, omdat we hoopten daar meer duidelijkheid over alternatieven te krijgen, en we ook niet het risico wilden lopen een eventuele andere optie mis te lopen.

Omdat ook treinen geen wonderen kunnen verrichten, zijn we extra op tijd vertrokken om eventuele vertragingen zo te slim af te zijn. Om 10.15uur vertrokken we naar station Eindhoven. Na de, af en toe glibberige, lift van een vriendin van Tineke, waren we zo op tijd dat we nog een trein eerder konden nemen, aangezien deze vertraagd was. Wat overstappen engratis koffie van de NS later, kwamen we rond 2 uur aan op het vliegveld.

Na een boterhammetje zijn we in de rij van British Airways gaan staan. Het leek wel alsof iedereen in de hal zich in deze rij had verzameld. Rond 3 uur werd duidelijk dat ook de eerste vlucht gecancelled was. De vrouw achter de balie meldde ons dat ze onze ticket helaas ook niet om kon boeken omdat we al via internet hadden ingecheckt voor de vlucht vanuit Londen. 45 Minuten bellen naar Londen, nog maals in de rij staan, andere maatschappijen afgegaan, en telefoontjes naar het reisbureau later werd ons duidelijk dat we voor de kerst sowieso niet zouden vertrekken. Dan toch een witte kerst? Wat nu?

We hebben de barre tocht naar Eindhoven terug gemaakt, nog maar eens gratis koffie gehaald, en vooral zitten koukleumen in onze zomerkleding. 'Toch maar gaan skien dan? Kunnen we gelukkig toch nog een sneeuwpop bouwen. Morgen maar onder de zonnebank? Straks lekker warm in bad, en heel hard huilen' Bek af, en met een lichtelijke mental breakdown kwamen we rond half 10 week thuis aan ('home sweet home..not'). Na wat te hebben gegeten zijn Fred en ik meteen achter het internet geploft om onze kansen op wat zon, te bekijken en ook de verschillende opties te overwegen. Kunnen we met de kerst in Zuid-Afrika zijn? Vliegen we naar Kaapstad of naar Johannesburg? Welk deel va de reis moeten we skippen? Moeten we misschien een nieuwe planning maken? Kunnen we nog naar het oosten? Of moeten we toch maar meer dagen in het westen doorbrengen?

Vanochtend om 9.30 uur ging het reisbureau weer open, en wij stonden uiteraard al voor de deur te popellen. Na wat uurtjes is het volgende plan er uit gekomen.

Donderdag 23 december vliegen we 's avonds van Dusseldorf naar Dubai. Na 8 uurtjes wachten vliegen we door naar Johannesburg. Daar overnachten we en een dag later vliegen we door naar Kaapstad. Eerste kerstdag zullen we dan toch eindelijk in Kaapstad zijn. Het resultaat is dus 4 dagen minder in Zuid-Afrika, waardoor we Kaapstad zelf niet meer zullen kunnen bezichtigen. De rest van de planning zal wel gewoon door kunnen gaan.

Het is echt heel fijn om nu weer alles opnieuw gepland te hebben, en te weten dat we dan over 2 dagen toch zullen vertrekken. De reis zal zeer lang zijn, maar we komen er wel. Bij het reisbureau hebben we ook echt iedere mogelijkheid aangenomen om er zo snel mogelijk te komen. Voor de centjes is het een horrorverhaal, maar daar heeft men verzekeringen voor uitgevonden. Weer iets om voor te duimen.

Bij deze wil ik jullie nu opnieuw om een gunst vragen. Wij hebben de verwarming namelijk al een graad hoger gezet, en de sneeuw op het dak begint al aardig te smelten. Ik wil jullie vragen om dit ook te doen, zodat de warmte hopelijk ook Dusseldorf zal bereiken. Donderdag is er weer sneeuw op komst in Duitsland, maar met deze actie proberen we de strijd met moedertje natuur aan te gaan.

Voordeel van dit alles: 2x voorpret. Voor zover wij weten wordt er ooknog geen sneeuw verwacht in Dubai. Ik wens jullie bij deze nog veel sneeuwpret voor morgen, maar laten we er donderdag maar een punt achter zetten (aan alles komt een eind).

Bibberende groetjes, Floor (+ouders)

herman

Hoi Floor, zus en zwager,

Gelukkig lijkt het toch geen witte kerst te worden voor jullie. Mocht het opnieuw tegen zitten dan nodigen wij jullie uit voor een onvergetelijk diner in Groningen op eerste kerstdag.

Cato, Jop, Suzanne, Marlies en Herman

Laura

Hey meis,

Ik kom vandaag uit Duitsland gereden en merkte daarbij op dat er in Nederland veel meer sneeuw ligt als daar!! Ik zal voor je duimen!!!

xx, je ex-buufje

Zus

Oeh Floor! Ik ga echt super hard voor je duimen!!! Hoop voor je dat het lukt om aan een echte zuid-afrikaanse kerst-braai te zitten dit weekend!
Succes! x Zuster S.

Gigi

Jeej gelukkig heb je een volgende vlucht kunnen boeken, zowaar voor de kerst! Ga morgen heeel hard voor je duimen!!! Voor zover ik weet gaat het vandaag en morgen dooien, dus hopelijk heb je geluk. xx Gigi

Magali

He Floor, Fred en Tineke,

BALEN!!!!! Ik duim voor het smelten van alle sneeuw (heb er zelf stiekem ook voordeel van, ben de botbreuken op de SEH zat...)!!!
X Magali

Timo

Gelukkig wel een spannend avontuur beleefd! Veel plezier in het land van Timo en Pumba (da klopt dus nie he!)
Ik zit heerlijk diep in de sneeuw in Duitland, schone weihnachten vieren! Jij hetzelfde gewenst, alleen dan met zon ipv sneeuw. Wel met bier.
X
Timo